Spoiler!!!

Spoiler!!!Bilmek istemiyorsanız okumayın...

30 Eylül 2013 Pazartesi

Çalıkuşu...

 

Bilenler bilir, bilmeyenlere ben söyleyeyim; ben televizyonda dizi izlemem. En azından son zamanlarda öncesi için bakınız bu yazı , aklımı çelecek yeni bir dizi açıkçası beklemiyordum hatta kitabına aşık olduğum Reşat Nuri Güntekin'in ölümsüz eseri Çalıkuşu'nun yeniden uyarlanacağını öğrendiğimde Feride demek Aydan Şener demektir diyerek burun kıvırmıştım. Huzurunuzda lafımı afiyetle yutuyorum arkadaşlar.
Sadece ilk bölümünü izledim ve ba-yıl-dım...Fahriye Evcen denen hatun muhteşem bir Feride olmuş.
Adettendir diyerek konuyu kısaca geçeceğim çünkü biliyorum ki okumayan, izlemeyen, duymayan yoktur bu alemde.
Küçük yaşta annesi ve babasını kaybeden Feride yatılı okul ve teyzesinin evi arasında mekik dokuyarak büyümüştür. Son derece yaramaz, vahşi ve aksi, sürekli ağaçların tepesinde gezdiği için çalıkuşu lakabını alan Feride'nin kendince en büyük düşmanı ise kuzeni Kamuran'dır.
 

Neyse gelelim diziye...
Öncelikle belirteyim sadece ve sadece can sıkıntısından izledim ve daha ilk yarım saatte ağlaya ağlaya canım çıktı. Feride'nin annesinin ölmesi küçük Feride'nin geceyi ölmüş annesi ile geçirmesi, yere çizdiği anne resminin kucağına kıvrılması, anne ağacının büyümesini beklemesi. Ahhh Çağan Irmak yaktın yıktın beni. Bu arada diziyi Çağan Irmak yönetmektedir ve daha ilk dakikadan vurup geçmiştir kendileri.
Dediğim gibi Feride'yi Fahriye Evcen canlandırmakta bence çok da başarılı bir Feride olmuş...Güzelliği ele avuca sığmaz tavırları tam Feride'lik.


Gelelim diğer tarafa Kuzeni Kamuran'a...Öncelikle kitapla yakından uzaktan alakası. Kitapta sarışın, yeşil gözlü, nazenin olarak tanıtılan Kamuran dizide karşımıza kara yağız Burak Özçivit olarak çıkmakta. Üstelik kitapta, boş gezenin boş kalfası olan Kamuran dizide bir baltaya sap olmuş olarak görünüyor. Neyse deyip bağrımıza taş basarak bu Kamuran'ı da kabulleriniz herhalde diyerek bu bahsi kapatıyorum.

Tabii bizim televizyon dünyamızdaki sündürme politikamıza uygun olarak en az iki sezon sürmesi gerektiğinden dolayı bir sürü yan karakter ve olay eklenmiş. Nasıl ilerleyecek hep beraber göreceğiz.
Ama ne yalan söyleyeyim bir an evvel salıncak sahnesini istiyorum... Hakikatte sevgili sayılmak için  bilinmesi gerekenler ise burada


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder